Website: Naadam.co
In 2013 reisden universiteitsvrienden Matthew Scanlan en Diederik Rijsemus naar de Gobiwoestijn in Mongolië en werden vrienden met de lokale herders. Nadat ze met eigen ogen zagen hoe traditionele kasjmierhandelaren de prijzen opdrijven en de winsten meenemen, beseften ze dat ze de tussenpersonen konden uitschakelen, hun herdersvrienden meer konden betalen en luxe kleding voor minder konden verkopen.
Deze Shopify webshop kenmerkt zich als een echte eye-catcher op het gebied van vormgeving, UI / UX en techniek. Voor deze opdracht is er veel aandacht besteed aan de branding van het merk, alvorens de vertaalslag naar het online concept is gemaakt. Deze webshop is van vele functies en opties voorzien en alle mogelijkheden op de webshop zorgen ervoor dat de doelgroep snel, eenvoudig en met veel plezier online een bestelling kan doen.Â
De webshop is van handige en slimme functionaliteiten voorzien waaronder:
- De gebruiker kan in zijn actieve winkelwagen zien hoeveel euro hij / zij verwijderd is van een gratis aankoop.
- De artikelen kunnen verzonden worden als een cadeau, waarbij er na een klik op de knop ook een kaart te selecteren is.
- De mogelijkheid om met 1 klik op de knop een directe aankoop te doen.
- Style with it; met deze functie kun je op iedere productpagina een relevant item weergeven, waardoor de gebruiker kan zien met welk artikel het item gematched kan worden.Â
Al met al is de Shopify webshop niet alleen slim, maar ziet het er qua branding strak uit en ervaart de bezoeker een ware beleving.